Home Recenzije Albumi
Jessie J – "Who You Are"

Jessie J – "Who You Are"

18.04.2011. 17:40h 20 11

Da li je Jessie J svoj talenat za pisanje pesama, koji je izbrusila praveći hitove za Miley Cyrus i Chrisa Browna, uspela da pretvori u uspešnu pop karijeru? Neki je smatraju novom Lily Allen, a neki novom Pink, dok neki, pak, ne mogu da je smisle...

NME

Singl "Do It Like A Dude" je pozicionirao Jessie J kao rivala internacionalno potvrđenim zvezdama – novom izdanju Lady Gage ili sve više besramne Rihanne. Sa više od milion pregleda na mreži YouTube i prodajom od 30.000 primeraka singla, ovo deluje kao osvanjanje scene u velikom stilu. Sledeći singl "Price Tag" je završio na prvom mestu britanske top liste. Deluje kao da je Jessie J već osvojila svoje mesto u pop svetu. Ili da li je to baš tako? .....  Da, nju su proglasili zvukom za 2011. Ali u kojoj zemlji? Ništa na albumu "Who You Are"  ne povezuje Jessie J sa Engleskom, sem trenuci u kojima ne peva, već govori. Čak i u pesmi u kojoj se pokazuju njene glasovne mogućnosti, kao što je "Big White Room", ona propušta priliku da zasija, zbog brbljanja u sred pesme. Ovo je album singlova za druge izvođače – imamo Rihanna Jessie ("Do It Like A Dude"), Katy Perry Jessie ("Abracadabra"), Pixie Jessie ("Mamma Knows Best"), Ellie Goulding Jessie ("Big White Room").  S'obzirom na njeno iskustvo pisanja pesama za druge, kriza identiteta je uvek rizik...... Najčudnije od svega, bez obzira koliko Jessie J peva o tome koliko je važno biti ono što jesi, mi ustvari nemamo pojma ko ili šta ona jeste.

BBC Music

Super je imati glas, koji ima raspon od nekoliko oktava, ali bez kontrole, to je kao tempirana bomba. Jessie J – pravo ime Jessica Cornish – glasom ide gore-dole po skalama na ovom željno očekivanom debi albumu, ali više puta, desi se da nam kreštanje zapara uši…… Frustracija ne prestaje ovde. Kao što je pokazala na debi singlu "Do It Like A Dude", Jessie J ima nezgodnu naviku da ubaciju nekakve vokalne tikove, tamo gde bi pesma mnogo bolje zvučala u prirodnoj varjanti (imamo jednu Ke$hu, što je više nego dovoljno). I lepa akustična balada "Big White Room", koju je snimila uživo, je upropašćena ovom nepotrebnom vokalnom gimnastikom.

Uz veliku pažnju medija i nagrade, koje je pokupila odmah na početku, "Who You Are" je siguran komercijalni hit. Ali ono što nije je kolekcija pesama, koja bi nam potvrdila da je na scenu stigao veliki pop talenat. Album deluje previše skrpljeno, užurbano, kao da je odlučeno da se što pre kapitalizuje trenutni uspeh na top listama. Jessie J ima dovoljno prostora da poboljša kvalitet i s’obzirom na prepreke koje je savladala do sada, ne treba je otpisati. Kad oslabi pritisak, možemo od nje očekivati klasik.

Pitchfork

Barem što se tiče Amerike, deluje kao da je Jessie J ubačena u centar pažnje, bez ikakvog upozorenja. Postoji neprijatna izvesnost u njenom iznenadnom uspehu, kao da su super producent Dr. Luke i ljudi iz izdavačke kuće Universal Music Group odlučili da će ona postati velika zvezda, bez obzira da li mi to želimo ili ne. Do sada je to uspevala – singl "Price Tag" se vrti na pop radio stanicama, ali je pitanje da li će to doneti pravi uspeh na američkom tržištu. .... Savremeni pop pejzaž je već popunjen izdefinisanim ženskim izvođačima, tu su postmoderna disko umetnica Lady Gaga, neustrašiva soul boginja Beyoncé,  devojka za zabavu Ke$ha, pomalo luckasta Katy Perry, sex kiborg Britney Spears i dobra devojka koja je krenula putem kojim idu loše – Rihanna. Za sada Jessie J je zagonetka, nju izdvaja od već spomenutih, činjenica da je iz Britanije, mada se njen akcenat veoma retko čuje.

Ustvari ona deluje kao tupavija verzija Lily Allen u najboljem slučaju, a u najgorem kao takmičar protiv koga bi svi navijali u emisijama, koje otkrivaju buduće talente. Njen pristup izboru muzike na debi albumu, deluje kao da je želela da pokrije sve uglove – njen zvuk predstavlja sve i svašta, sve u pokušaju da dokaže da je dobra pevačica. Ironično je što je nazvala ploču "Who You Are", a da iza toga ne stoji autentična ličnost.

Vezano